|
|
|
Η μεσογειακή διατροφή «ασπίδα» κατά του καρκίνου Αν υιοθετήσουμε μερικά στοιχεία της μεσογειακής διατροφής, τότε μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης κακοήθειας κατά 12%. Αυτό υποστηρίζει μεγάλη επιδημιολογική μελέτη του πανεπιστημίου Χάρβαρντ με επικεφαλής τον Έλληνα ερευνητή Δημήτρη Τριχόπουλο.
Οι ερευνητές παρακολούθησαν τις διατροφικές συνήθειες 26.000 Ελλήνων επί οκτώ χρόνια και βρήκαν ότι η κατανάλωση ελαιολάδου και μόνο αρκεί για να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου κατά 9%. Αυτή η έρευνα κρίνεται ως η μεγαλύτερη επιστημονική μελέτη της επίπτωσης των στοιχείων της μεσογειακής δίαιτας στην εμφάνιση κακοήθειας.
Η μεσογειακή δίαιτα, όπως επισημαίνεται στην επιστημονική επιθεώρηση British Journal of Cancer περιλαμβάνει την κατανάλωση περισσότερων φρούτων, λαχανικών και δημητριακών και λιγότερου κόκκινου κρέατος. Μάλιστα μία ξεχωριστή έρευνα δείχνει ότι αν οι άνδρες προσθέσουν το μπρόκολο στα γεύματά τους, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου στον προστάτη αδένα.
Η μεσογειακή διατροφή έγινε αντικείμενο έρευνας όταν οι ειδικοί παρατήρησαν ότι οι κάτοικοι χωρών όπως η Ισπανία και η Ελλάδα είχαν χαμηλότερα ποσοστά καρδιακών παθήσεων. Οι μεσογειακοί λαοί καταναλώνουν περισσότερα λαχανικά και ψάρια και λιγότερο κόκκινο κρέας. Ταυτόχρονα μαγειρεύουν με ελαιόλαδο και πίνουν μέτρια ποσότητα αλκοόλ μέσα στην εβδομάδα.
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Χάρβαρντ ζήτησαν από τους εθελοντές να καταγράφουν επί οκτώ χρόνια τις διατροφικές τους συνήθειες. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης των στοιχείων ήταν εντυπωσιακά. Αντικαθιστώντας τα κορεσμένα λίπη με ελαιόλαδο, ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου μειώθηκε κατά 9%. Ταυτόχρονα καταναλώνοντας λιγότερο κόκκινο κρέας και περισσότερα λαχανικά και όσπρια, ο κίνδυνος μειωνόταν κατά 12%.
Ο επικεφαλής της μελέτης Δρ. Δημήτρης Τριχόπουλος δήλωσε ότι η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών κάποιου με πρότυπο την παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή, έχει σημαντική επίπτωση στην υγεία του. Αυτό το γεγονός αποδεικνύει, όπως τονίζουν ξένοι επιστήμονες, ότι δεν υπάρχουν μαγικές τροφές που «νικούν» τον καρκίνο. Αντίθετα η ισορροπημένη διατροφή ενδεχομένως αποτελεί το «κλειδί» για την πρόληψη του καρκίνου.
Μία άλλη έρευνα υποστηρίζει ότι η κατανάλωση μπρόκολου ενδεχομένως να αποτελεί «ασπίδα» κατά του καρκίνου του προστάτη ειδικά σε άνδρες που είναι φορείς του γονιδίου GSTM1.
Πήγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ |
|